خرید از سراسر دنیا


» 5 نمونه از خانواده های الگو و موفق

5 نمونه از خانواده های الگو و موفق

در کلاس های آموزش خانواده از خانواده های متعددی که شرکت کرده بودند درخواست شد که خانواده های متعادل، الگو و موفقی را که می شناسند، توصیف کنند.

نمونه های زیر از جمله موارد زیادی است که مطرح کرده اند و بدین وسیله از همه ی آنان قدردانی می کنیم :

نمونه ی اول، خوب ماندن روابط خانواده

حدود ۴ سال و اندی از پیمان ازدواج ما می گذرد. از ابتدا اساس را بر همدلی با یکدیگر گذاشتیم و غیر از مصلحت پیوندمان بر گفته های دیگران وقعی ننهادیم. نمی گویم از ابتدا صد در صد تفاهم داشتیم ولی با گذشت از جانب هر دو، روز به روز بر میزان تفاهم و در نتیجه شیرینی زندگی مان افزوده شد.

من نقش گذشت را در زندگی، بسیار تأثیرگذار می دانم. با این که دانشجوی یکی از رشته های پزشکی بودم و وقت زیادی را در خارج خانه باید می بودم و در نتیجه در داخل خانه نیز فارغ البال نمی توانستم باشم، با این حال شوهرم با تمام وجود نسبت به این وضع رضایت داشتند و در امور مختلف به من کمک می کردند.

رابطه ی بین ما به نحوی است که حتی اگر از دست یکدیگر ناراحت شویم منتظر می مانیم تا به یکدیگر بگوییم. یعنی تنها پناهگاه سختی هایمان، نیز خودمان هستیم؛ بنابراین افراد خویشاوند فکر میکنند ما هیچ اختلاف نظری نداریم.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

رابطه ی ما با خانواده ی خودم و همسرم توأم با صفا و صمیمیت است. آخرین نکته اینکه پس از این همه سال که از زندگی مشترک ما می گذرد، هنوز وقتی شوهر من تلفن می کند و یا اندکی به آمدن او مانده است، قلب من شروع به تپیدن می کند؛ گویی اولین بار است که پس از مراسم عقد، او قرار است پیش من بیاید.

من تنها دلیل آن را سعی او در هر چه خوب ماندن روابط خانواده می دانم و از خدای بزرگ سپاسگزاری می کنم

نمونه ی دوم، همسری منطقی، مؤمن، معقول و خوش اخلاق

به همسرم علاقه مندم و از خداوند متعال سپاسگزارم زیرا:

وقتی از بیرون می آید در سلام کردن به افراد خانواده پیشی می گیرد و هیچگاه سختی ها و مشکلات زندگی را با خود به خانه نمی آورد.

در همه ی امور به ویژه پس از مهمانداری و آشپزی از من تقدیر می کند. او مردی منطقی و معقول است و سعی دارد در بعضی از امور زندگی به نظر من هم اهمیت دهد. ا

همسرم این فرمودهی قرآن کریم «هن لباس لكم و انتم لباس لهن» را به دقت، رعایت می کند و لذا در هر مجلسی که باشیم ایرادی که در من می بیند آهسته و بدون آن که کسی متوجه شود متذکر می گردد. او در زندگی منفی باف نیست و مسائل جزئی را بزرگ نمی کند، هم چنین خوبی ها و خدمات دوستان به خصوص اقوام را در نظر دارد.

محیط خانه را آن چنان از صفا و صمیمیت آکنده کرده است که من هیچگاه دوست ندارم در میهمانی ها و در بیرون از خانه زیاد بمانم.

از نظر اخلاقی و معنوی برای من راهنمای خوبی است. زیرا برنامه های مناجات و نیایش دارد و در جهت تقویت قوای روحی ما می کوشد.

ما در اوایل ازدواج از نظر سلیقه اختلاف زیادی داشتیم که به مرور زمان با تدبیر همسرم و گذشت هر دو، برطرف شد. او را دوست دارم و وی را مردی نمونه می دانم و سعی میکنم من نیز زنی وفادار، مؤمن و صمیمی برای او باشم.

نمونه ی سوم، صفا و صمیمیت موجود را مرهون پدر و مادرم می دانم

دوران کودکی من در خانواده ای گذشت که در آن تفاهم میان پدر و مادر به حد کافی وجود داشت.

من هرگز تاکنون دعوا و بحث بین پدر و مادرم را نشنیده و ندیده ام. اگر مادرم مسئله ای را عنوان می کردند که بر خلاف نظر پدرم بود، پدرم لحظه ای فکر می کردند؛ اگر آن را منطقی تشخیص می دادند با کمال صراحت به اشتباه خود اعتراف می کردند و با تعریف و تمجید از فکر باز مادرم در حضور ما به ایشان شخصیت و اعتماد به نفس می دادند و به ما می فهمانیدند که به چنین مادری می توان به طور کامل اعتماد داشت. و اگر نظر خود را درست می دیدند در جلوی ما بحث نمی کردند و طوری صحبت را پیش می کشیدند که مادرم آسان به اشتباه خود اعتراف می کردند.

به نظر من رفتار پدرم کاملا برای همه ما آموزنده بود. من هرگز شبهایی را که پدرم ما را در آغوش می گرفتند و برایمان داستان زندگی پیامبران و ائمه را تعریف می کردند فراموش نمی کنم. این امر موجب شد که بتوانم در بسیاری از موارد در برابر مشکلات پایداری کرده و در هر شرایطی بتوانم ایمانم را حفظ کنم.

مادر من زنی با ایمان، با تدبیر و تحصیل کرده است و می توان گفت که ایک انسان نمونه و یک مادر واقعی است. این صفا و صمیمیت را من، بیشتر مرهون گذشت و فکر بلند هر دو می دانم.

نمونه ی چهارم، خانواده ای همفکر و موفق

خانواده ای را که من توصیف می کنم خانواده ی جوانی است که اعضای آن را پدر و مادری ۳۸ ساله و ۳ فرزند که شامل دو دختر و یک پسر می باشد، تشکیل می دهد. آنها خانوادهی نسبتا مرفهی هستند. فرزندان این خانواده از نظر درسی، ادب و احترام به بزرگترها به خصوص پدر و مادر، از جهت کمک در خانه و انجام فرائض دینی در حد عالی هستند به گونه ای که زبان زد تمام افرادی هستند که آنها را می شناسند.

من این پدر و مادر را در تربیت فرزندان موفق می دانم؛ زیرا قبل از این که خدا به آنان فرزندی عطا کند با هم گفت وگو کرده و در مورد تربیت فرزندان به توافق رسیده اند. به این نحو که در هنگام تربیت فرزندان هم نظر و همقول باشند. من یکی از عوامل موفقیت این خانواده را روح همفکری و توافق آنان می دانم.

نمونه ی پنجم، تحصیلات عالی فرزندان با وجود تحصیلات عادی والدین

 خانمی در دوره ی آموزش خانواده نوشته است که:

خانواده ای را می شناسم که زن و شوهر بدون تحصیلات عالی بوده و مرد خانواده شغل آزاد داشته است، با وجود این همواره در زندگی موفق بوده اند. اساس این زندگی بر تفاهم و همدلی استوار بوده است. آنها دارای ۴ فرزند (سه پسر و یک دختر) هستند.

پسر اول در رشته ی مکانیک فوق لیسانس گرفته و دارای دو فرزند است. فرزند دوم خانواده دارای دکترا در رشته ی زبان، فرزند سوم، دانشجو در دانشگاه آزاد بوده و چهارمی در سال آخر دبیرستان تحصیل

می کند.

معیار ازدواج در این خانواده توجه به معنویات و اخلاق بوده و هم اکنون سه فرزند این خانواده ازدواج کرده اند.

این خانواده از روحیه ی بالایی برخوردار می باشند و توکل آنان به خداوند زیاد است.

دوستی، محبت و صمیمیت بین اعضای خانواده به خوبی دیده می شود. هر وقت در زندگی احساس خلاء و نومیدی میکنم از روح سرشار و پر امید این خانواده نیرو گرفته و دوباره توانایی خود را آزمایش می کنم

همدلی، تفاهم و گذشت در این خانواده از مهم ترین عوامل توفیق آنان بوده است .


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده