خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تربیت فرزندان قدرتمند - مادران و پدران حتما بخوانند !!

تربیت فرزندان قدرتمند - مادران و پدران حتما بخوانند !!

« سعی کنیم فرزندانمان را در منگنه و فشار تربیتی نادرست نگذاریم که آنها ندانند چطور در جامعه زندگی کنند ،

کوسه باشند یا ماهی ، طعمه شوند یا ...»

در یک آکواریم بزرگ، تعدادی ماهی کوچک و چند کوسه ماهی زندگی می کردند.خوراک کوسه ها مهیا بود و هر لحظه می توانستند از ماهیها استفاده کنند. گروهی ازپژوهشگران ماهیهای کوچولو را در حباب های شفاف

قرار دادند و در آکواریم رها کردند.وقتی کوسه ها به ماهیها حمله می کردند با یک جسم سخت برخورد میکردند.دندانشان درد می گرفت . گویا این غذاها خوردنی نیستند. کوسه ها ماهی های دیگری را امتحان کردند ولی همان جواب را گرفتند. صبح ؛ عصر؛ شب و در هر روز چند بار از فرط گرسنگی این کار را انجام می دادند ، ولی هر بار به جای ماهی شیشه اطراف ماهی ها را دندان می زدند. ماهیهای درون حباب دیگر خوراک کوسه ها نبودند. آنها درون یک حباب حفاظتی قرار گرفته بودند. مصون از آسیب و خراش دشمنان، درامان از دندان های تیز کوسه ها۔بعد از مدتی پژوهشگران ماهیها را از حباب بیرون آوردند. ولی دیگر کوسه ها به آنها نزدیک نمی شدند. انگار کوسه ها یاد گرفته بودند که دیگر ماهی ها خوراک آنها نیستند و ماهیها یاد گرفته بودند که دیگر کوسه ها به آنها حمله نمی کنند. دوست و دشمن در کنار همدیگر زندگی می کردند، اما دیری نپایید که کوسه ها در کنار خوراک های لذیذ از فرط گرسنگی و بی غذایی افسرده شدند، بی حال شدند و بالاخره یکی یکی مردند.

نکته :

بچه های ما با یک فطرت خدادادی به دنیا می آیند و با طبیعت خداداده خود بزرگ می شوند . برخی از پدران و مادران با فرمایشات مختلف خود لذت زندگی را از آنها می گیرند. والدینی که فرزندان را در ناز و نعمت افراطی قرار ندهند و آنها را با سختی اهای زندگی روبرو سازند و با آنها به صورت طبیعی برخورد کنند، آنان را در برابر کوسه های جامعه ایزوله می کنند. آنها آن قدر محکمند که دندان بدخواهان را می شکنند. تربیت صحیح، فرزندانمان را در برابر دشمنان حفظ می کند. از همین حالا تصمیم بگیریم به نام تربیت، بچه هایمان را از رشد طبیعی باز نداریم. به نام یادگیری خلاقیت را در آنها نکُشیم. به نام استقلال آنها را هر روز به خود وابسته تر نکنیم. به جای حمایت، در حق آنها خیانت نکنیم. یادمان باشد که جامعه امروز ما پر از کوسه های رنگارنگ، با حیله های رنگارنگ است و بسیار تشنه قورت دادن فرزندانمان هستند. یک راه باقی است و آن هم این است که با روش های صحیح تربیتی آنها را ایزوله کنیم تا دندان دشمنانشان را بشکنیم. ولی آیا شدنی است؟ در مسیر زندگی بچه ها دندان های تیز و موانع بسیار است. پدر ومادر بزرگوار ما قادر نیستیم دندان ها را بشکنیم یا موانع را برداریم، بلکه باید به فرزندانمان یاد بدهیم تا در مسیر کوسه های جامعه قرار نگیرند یا بلد باشند چگونه از موانع و چالش های زندگی برشکنند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده